Les 25 recomanancions de Nadal de L’Illa dels Llibres, Margaret Atwood, Jo Nesbo, Elena Ferrante, Mark Twain, Maggie O’Farrell i la situació del sector editorial català i molt més a la nova revista digital.

Al desembre a L’Illa dels Llibres fem les tradicionals 25 recomanacions de Nadal. Llibres per llegir, regalar i compartir aquestes festes.
Aquest mes, el protagonisme recau en grans figures de la literatura contemporània. Margaret Atwood obre el número amb la publicació de les seves memòries, un recorregut vital que connecta natura, compromís i creació literària. També celebrem els deu anys de L’amiga genial, d’Elena Ferrante, una saga que ha redefinit la manera d’explicar l’amistat, la classe social i la condició femenina a Europa. La mirada internacional es completa amb Jo Nesbø, que trasllada per primer cop el seu univers criminal als Estats Units amb la novel·la Minessota.
Dediquem una atenció especial a l’actualitat del sector editorial català, que tanca l’any amb xifres sòlides però amb reptes de fons: la comprensió lectora, el finançament cultural i l’impacte —sovint controvertit— de la intel·ligència artificial en la creació literària. Les llibreries hi apareixen com a espais clau de prescripció, cohesió i bibliodiversitat en temps d’incertesa.
Destaquem la nova edició il·lustrada de la novel·la Hammnet de Maggie O’Farrell i celebrem l’arribada d’una nova traducció al català d’un clàssic Huckleberry Finn, de Mark Twain, que permet redescobrir la seva obra amb una mirada renovada i actual, reafirmant la vigència d’una veu fonamental de la literatura universal.
La revista també mira cap a l’audiovisual amb l’estrena a Netflix de l’adaptació de Ciudad de sombras, la novel·la d’Aro Sáinz de la Maza.
JORDI MILIAN
Director de L’Illa dels Llibres



































