Olot i Girona han estat els escenaris un any més del festival literari que ha comptat amb la presència d’unes 3.000 persones i una quarantena d’autors com Almudena Grandes, Kenizé Mourad, Edward Rutherfurd, Albrt Sánchez Piñol, Maria Carme Roca, Bernardo Atxaga i Leonardo Padura,

La quarta edició del MOT, Festival de Literatura Girona-Olot, ha estat dedicada al tema “Escriure el passat” per explorar els usos del passat en la literatura contemporània, a través de múltiples punts de vista i diversos gèneres literaris, des de la novel·la històrica fins a la biografia

El MOT va néixer el 2014 fruit de l’esforç conjunt dels ajuntaments de Girona i Olot, amb una primera edició dedicada a la literatura fantàstica i comissariada per David Roas. El 2015 el festival es va fixar en la relació entre literatura i ciutats, mentre que l’any passat el protagonisme va ser per a les vides escrites

La comissària del Festival, Mita Casacuberta, s’ha mostrat molt satisfeta del desenvolupament de tot el festival MOT i de la bona acollida per part del públic, tant local com d’arreu de Catalunya, que ha vingut per primer cop o repeteix, i que fa que el festival es consolidi “no només com a esdeveniment cultural rellevant de demarcació, sinó de país

Segons l’organització, part de l’èxit del MOT radica en les parelles literàries que han conformat el programa de converses. “La combinació dels autors no ha sumat, sinó que ha multiplicat la qualitat del contingut de les propostes programades”, ha valorat la comissària

Un altre factor clau que explica l’èxit del MOT és la seva proximitat, la complicitat que s’estableix entre els autors i el públic, que els fa sentir com a casa i que no és possible en grans festivals com a París o Barcelona. “Existeix una màgia, un corrent de simpatia entre la gent i els autors, que fa del MOT una cita indispensable per a molts escriptors i editorials”, ha manifestat la comissària