Site icon L'illa dels llibres

Després de l’èxit de La trena, Laetitia Colombani torna amb una història de resistència femenina

L’autora francesa publica l’1 d’octubre Un dia sense dones, una novel·la coral que uneix les històries de quatre dones de diferents continents en una lluita compartida contra la violència i les desigualtats.

Després de conquerir milions de lectors amb La trena, Laetitia Colombani presenta una nova novel·la. Es tracta de Un dia sense dones (La Magrana /Salamandra), que arribarà a les llibreries l’1 d’octubre on torna a posar el focus en les dones que decideixen plantar cara a les injustícies. L’obra es publicarà en català, mentre que l’edició en castellà anirà a càrrec de Salamandra.

La història arrenca amb una idea senzilla però contundent: un sol dia pot canviar moltes coses. A partir d’aquesta premissa, Colombani construeix un relat que viatja entre Islàndia, el Japó, El Salvador i el Senegal per mostrar com quatre dones, sense conèixer-se entre elles, acaben compartint un mateix objectiu: deixar de callar i convertir la seva experiència en una eina de transformació.

A Reykjavík, la Katla, una jove sociòloga, intenta refer-se del feminicidi de la seva amiga Soffía. El dolor es converteix en el motor d’una iniciativa inspirada en la històrica vaga de les dones islandeses del 1975: una convocatòria mundial per denunciar la violència masclista i les desigualtats.

A Tòquio, la Michiko veu com el seu embaràs la situa en el punt de mira de l’empresa on treballa. Les humiliacions i l’assetjament que pateix evidencien les dificultats que encara afronten moltes dones per conciliar la maternitat i la vida professional.

La tercera protagonista és l’Ana María, una treballadora salvadorenca que conviu amb la pobresa, la violència i la injustícia. L’empresonament injust de la seva filla i la mort d’una cosina en una fàbrica fan que decideixi deixar enrere la resignació i començar a organitzar-se amb altres dones.

Finalment, l’Aya, una metgessa d’origen senegalès que viu a França, torna temporalment al seu país natal. Allà salva una nena que està a punt de patir una ablació genital femenina, una situació que també la porta a enfrontar-se als records més dolorosos del seu passat.

Tot i que les seves vides transcorren en llocs molt diferents, les quatre protagonistes acaben connectades per una mateixa determinació: dir «prou». A mesura que s’acosta el 8 de març, la convocatòria d’una vaga mundial de dones va prenent forma i es converteix en el fil conductor d’una novel·la que reflexiona sobre la força de la mobilització col·lectiva i la capacitat de les persones per impulsar canvis socials.

Amb Un dia sense dones, Colombani recupera alguns dels temes que ja van marcar La trena: la solidaritat entre dones, la llibertat, la superació i la resistència davant les injustícies. En aquesta ocasió, però, amplia l’escala del relat i dibuixa una història que travessa continents per posar de manifest que moltes de les discriminacions que viuen les dones continuen sent compartides, malgrat les diferències culturals.

Directora, guionista, actriu i escriptora, Laetitia Colombani (Bordeus, 1976) es va donar a conèixer internacionalment amb La trena, convertida en un fenomen editorial traduït a més de quaranta idiomes i adaptat tant al cinema com al teatre. Posteriorment ha publicat Les vencedores i El vol de l’estel, consolidant una trajectòria literària marcada per històries que combinen emoció, compromís social i protagonistes femenines amb una gran capacitat de resiliència.

 

Exit mobile version